4 września 2016

Najlepsze cytaty z książki "Prawie jak gwiazda rocka"

Matthew Quick - "Prawie jak gwiazda rocka"

(Niestety nie mam lepszego zdjęcia tej książki :()


Opis: Siedemnastoletnia Amber Appleton mieszka w szkolnym autobusie z matką i psem. Traci grunt pod nogami, ale nie nadzieję. Należy do Federacji Fantastycznych Fanatyków Franksa, trenuje Chrystusowe Diwy z Korei i toczy zaciętą walkę z Joan Sędziwą. Myśli pozytywnie i zaraża innych swoją energią. Jest prawie jak gwiazda rocka. Bez kitu!


Najlepsze cytaty:

"Życie to bardzo długi wyścig, a na mecie człowiek znajduje się zazwyczaj sam."

"Może właśnie wtedy nabrałam ochoty, żeby być kimś więcej niż w rzeczywistości, ale pięć lat później okazało się, że nikt nie traktuje mnie poważnie. W najlepszym razie jestem ciekawym przebłyskiem w życiu innych ludzi - zabawnym dodatkiem."

"Psy są lepsze od ludzi. Mam psa. Nikogo więcej nie potrzebuję. Psy są proste. Ludzie skomplikowani." (to chyba mój najulubieńszy cytat ze wszystkich!)

"Chcę, żeby wiedziała, że to świat mnie przygniata, że czuję, jak gdybym ze wszystkim walczyła, i że brakuje mi paliwa."

"-Co ty tam wiesz, dziecko? - rzuca Joan Sędziwa. - Życie zawsze staje się cięższe, gdy dociera się na szczyt. Czuje się wtedy chłód i samotność. Nie znasz jeszcze bólu, młoda kobieto, ale poczujesz go. Poczujesz ból. Życie to piekło, a twoje dopiero się zaczęło."

"Możesz sobie żyć
Na tym świecie, ale ja
Też się nie poddam."

"(...) ksiądz strasznie mieszał w historiach o Jezusie - opowiadał o Nim tak, jakby Jezus był aroganckim nudziarzem, który nie miał w sobie ani odrobiny rock and rolla, a przecież wszyscy wiemy, że to nieprawda."

"Większość ludzi... Dorośli, dojrzali mężczyźni... Wszyscy przypominają nastoletnich chłopców, tylko udają, że nimi nie są."

"Dlaczego niektórzy ludzie przechodzą przez życie, nie doświadczając żadnej większej tragedii, a innym wciąż przydarzają się straszliwe rzeczy?"

"-Życie toczy się dalej - rzuca. -Niezależnie od tego, czy postanawiamy się nim cieszyć, czy nie. Więc równie dobrze możesz znaleźć sposób, żeby cieszyć się tymi aspektami, którymi się da. Nie możesz tak po prostu zrezygnować z życia, Amber."

"Dla niektórych spraw trudno znaleźć wytłumaczenie lub ich przyczynę, więc kiedy się dzieją, nie ma sensu o nich mówić. I najlepiej za długo o tym nie rozmyślać, bo wtedy odkrywa się, że życie nie ma sensu."


Ostatnio bardzo zaniedbałam bloga, ale wracam! Wracam i jak na razie nie zamierzam robić sobie takich przerw. 
O książce "Prawie jak gwiazda rocka" powiem w recenzji, która będzie w środę. 
Przygotujcie się na jutrzejsze czytelnicze podsumowanie wakacji i na piątkową recenzję "Osobliwych i cudownych przypadków Avy Lavender". 


Do przeczytania! xx
I udanego roku szkolnego :)

1 komentarz:

  1. Pierwszy cytat jest w zasadzie wyjątkowy. To taki samotny bieg. Ktoś czasem poda Ci ręcznik, kubek wody, czasem ktoś pobiegnie obok Ciebie, ale ostatecznie człowiek kończy sam.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń

:)