15 lipca 2016

Najlepsze cytaty z książki "Papierowe Miasta"

John Green - "Papierowe Miasta"



Opis:  Nastoletni Quentin Jacobsen spędza czas na adorowaniu z oddali żądnej przygód, zachwycającej Margo Roth Spiegelman. Więc kiedy pewnej nocy niegrzeczna Margo uchyla okno i zakamuflowana jak ninja, wkracza na powrót w jego życie, wzywając go do udziału w tajemniczej i misternie zaplanowanej przez siebie kampanii odwetowej, Quentin oczywiście podąża za dziewczyną.
*źródło okładki i opisu http://www.bukowylas.pl/*


Najlepsze cytaty:

"Nic nigdy nie zdarza się tak, jak to sobie wyobrażamy. [...] Z drugiej strony, jeśli sobie niczego nie wyobrażasz, nigdy nic się nie wydarza."

"Ludzie tworzą miejsca, a miejsce tworzy ludzi."

"Pójdziesz do papierowych miast i nigdy już nie powrócisz."

"Świat pęka w szwach od ludzi, a każdego z nich możemy sobie wyobrazić, tylko że nieodmiennie tworzymy sobie o nich niewłaściwe wyobrażenia."

"Widzisz, jestem gorącą zwolenniczką przypadkowego użycia wielkich liter. Obowiązujące zasady są okropnie krzywdzące wobec wyrazów w środku zdania."

"Wielkie brzydkie domy dla wielkich brzydkich ludzi."

"Jakby to powiedział Q, mam nieco przyśpieszony puls."

"Pogrążamy ich po same nozdrza, Q. Nie tylko po kostki."

"Z bliska wszystko jest brzydsze."

"To papierowe miasto. (...) popatrz na te wszystkie ślepe zaułki, ulice, które zawracają same na siebie, wszystkie te domy wybudowane po to, by się rozpaść. Na wszystkich tych papierowych ludzi mieszkających w swych papierowych domkach i wypalających swoją przyszłość, byle tylko siedzieć w cieple. Na wszystkie te papierowe dzieciaki pijące piwo, które kupił im jakiś menel w papierowym całodobowym."

"Każdy opętany jest manią posiadania przedmiotów. Cienkich jak papier i jak papier kruchych."

"(...)ani razu w swoim życiu nie spotkałam kogoś, komu zależałoby na czymkolwiek.."

"Każda papierowa dziewczyna potrzebuje choć jednej struny."

"Choć widziałem ją obok siebie, poczułem się całkiem sam pośród tych wysokich i pustych budynków, jakbym ocalał z apokalipsy i otrzymał świat w darze, cały ten niesamowity i nieskończony świat, czekający, bym zaczął go odkrywać."



 Są to wszystkie cytaty, które najbardziej spodobały mi się w tej książce. A tak w ogóle dawno nie było postów z tej "serii".
"Papierowe Miasta" bardzo mi się spodobały i na pewno do tej książki wrócę jeszcze parę razy. O tej książce będą jeszcze dwa (lub jeden) posty. 

Mam nadzieję, że ten post wam się spodobał i czekacie na recenzje tej oto właśnie książki autorstwa jednego z moich ulubionych autorów - Johna Greena. 

Widzimy się w poniedziałek, w nowym poście! :)

Enjoy!

1 komentarz:

  1. kocham tą książkę,fajnie,że zrobiłaś post o tych cytatach :D świetny jak dla mnie :D
    http://llifebypatt.blogspot.com/2016/07/powrot-do-rutyny.html

    OdpowiedzUsuń

:)