22 kwietnia 2016

[11] Recenzja: "Ty, ja i fejs" (+ mini spojler)

Jay Asher & Carolyn Mackler - "Ty, ja i fejs"


Wydawnictwo: Dom wydawniczy Rebis
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 370



Czy znając przyszłość można ją zmienić?

Jedna z najlepszych książek 2011 roku wg. "Publishers Weekly".

 Nie byłoby tej całej historii, gdyby nie facet, rzecz jasna. Josh najpierw zepsuł w ich relacjach wszystko (totalnie!), a teraz jeszcze dał Emmie link do tego nieszczęsnego fejsa...
Przede wszystkim trzeba wam wiedzieć, że jest rok 1996 i kiedy Emma włącza przeglądarkę, wpisuje adres: "www.facebook.com" i się loguje - patrzy w przyszłość. Przegląda swoje aktualne wpisy (i to aktualne jak diabli, bo sięgające aż piętnaście lat do przodu), by sprawdzić, co się zmieniło. Jaki ma status związku? Kto tym razem dzieli z nią życie, no i najważniejsze - czy jest szczęśliwa?
Ciekawość sprawia, że Emma igra z losem - eksperymentuje z teraźniejszością, by przyszłość uległa fascynującym przemianom. Co później? "Zaloguj", "Odśwież". Nowi partnerzy i nowe dorosłe rozterki. Początkowo to wszystko ją kręci, ale sami rozumiecie - co za dużo...

Źródło opisu: rebis.com.pl 


***

 Zacznę od tego, że nie polubiłam głównej bohaterki. Emma wydaje mi się postacią zimną, nie miłą... nie wiem czy tylko ja odebrałam tak jej zachowanie wobec przyjaciół i chłopaka, ale nie spodobało mi się to. Josh wydał mi się miłym chłopakiem, który zakochał się w swojej przyjaciółce. 

"Ci,którzy nie pamiętają przeszłości, skazani są na jej powtarzanie."


 W dzisiejszych czasach raczej wszyscy słyszeliśmy o Facebooku, który jest jedną z najbardziej popularnych portali społecznościowych. Większość z nas posiada na nim swój profil, niektórzy są nawet uzależnieni.

"Czasami drogi przyjaciół się rozchodzą i nic się na to nie da poradzić."


 W czasach Emmy i Josha (rok 1996) nikt nie słyszał o czymś takim. Do czasu, kiedy Josh przynosi jej CD-ROM z darmowym dojściem do Internetu. Wtedy Emma "odkrywa" coś takiego jak Facebook i loguje się. Oboje (Emma i Josh) mogli "zobaczyć" jak ich życie będzie wyglądało za 15 lat. 

(omiń, jeżeli nie chcesz czytać spojlerów)
[SPOJLER]
 Emma i Josh logują się na Facebook'a i sprawdzają jak ich życie będzie wyglądało za 15 lat. Dowiadują się wielu rzeczy na temat ich przyszłości dzięki Facebook'owi, np. przyjaciółka Emmy będzie samotną matką. Josh pod koniec książki będzie z Emmą!


"Kiedy w grę wchodziła miłość, zawsze się chroniłam. I może w tym tkwi problem. To, że za wszelką cenę nie daję się teraz nikomu skrzywdzić, kiedyś w przyszłości wywoła o wiele większy ból."


 Uważam, że temat książki jest fajny, ale fabuła mnie nie porwała/wciągnęła. Autorzy mogli stworzyć 'barwniejsze' postacie. 

 Ogólnie mówiąc książka mnie nie zachwyciła, była przeciętna.  Dostaje ode mnie ocenę taką, na jaką zasługuje (oczywiście; według mnie)


Ocena: 5/10



Instagram: dagaczyta

Snapchat: dagaczyta


xx
Daga

2 komentarze:

  1. Opis fabuły ogólnie wydaje się być bardzo fajny, ciekawy pomysł i ciekawa koncepcja, ale szkoda, że tak kiepsko zostało to napisane :c

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z http://ksiazkowoholizm.blogspot.com/ :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, tak, pamiętam jak na spotkaniu DKK kiedyś zjechaliśmy tą książkę, uznając ją za "gniot". Wg mnie można trafić na gorszą pozycję i to jeszcze nie jest zło absolutne ;), zważywszy, że temat dobrze rokuje. Ale autorka nie wykorzystała jego potencjału, zgadzam się z moją poprzedniczką;)

    http://utwory-wierszem-pisane.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

:)