10 kwietnia 2015

Najlepsze cytaty z książki "Hobbit"

Tolkien John Ronald Reuel - Hobbit


Pierwsza książka Tolkiena zdobyła tak ogromną popularność, że dziś trudno wręcz spotkać kogoś, kto nie słyszałby o hobbitach. Od 1937 roku jest nieprzerwanie wznawiana na całym świecie. Tolkien napisał ją dla swoich dzieci, ale stała się klasyką i wstępem do powieści zatytułowanej „Władca Pierścieni".
To właśnie w Hobbicie, Tolkien po raz pierwszy opisał wypełnioną przez smoki, czarodziei i magiczne przedmioty krainę, którą przemierzają niezwykli bohaterowie w odwiecznej walce dobra ze złem.


„Hobbit" to opowieść o niezwykłej podróży podjętej przez krasnoludy, które wyruszają wykraść strzeżone przez smoka złoto. Nieoczekiwanie ich partnerem staje hobbit, Bilbo Baggins. Bilbo, jak wszyscy hobbici, bardzo sobie ceni dobre jedzenie, spokój i wygodę, ale jego udziałem staje się wielka przygoda...



Cytaty: 

"Kto szuka, ten najczęściej coś znajduje, niestety czasem zgoła nie to, czego mu potrzeba."

"No cóż, mogło być gorzej, ale też mogło być dużo lepiej."

"Ciemne sprawy najlepiej załatwiać po ciemku."

"Nie ma skrzydeł, a trzepocze,
Nie ma ust, a mamrocze,
Nie ma nóg, a pląsa,
Nie ma zębów, a kąsa."


"[...] strach bardzo przeszkadza w myśleniu."

"[...] zwycięstwo to bardzo smutna historia."

"Do widzenia! Szczęśliwej drogi, dokądkolwiek zechcesz wędrować!"

"Korzeni nie widziało niczyje oko,
A przecież to coś sięga bardzo wysoko,
Od drzew wybujało wspanialej,
Chociaż nie rośnie wcale."

"Mogło być gorzej, ale mogło być i znacznie lepiej."



Książkę "Hobbit" miałam okazję niedawno czytać, ale dlatego, że zbytnio nie przypadła mi do gustu, na bloga dodałam tylko najlepsze cytaty z tej oto książki. Myślałam, że będzie ona lepsza. Może mam za duże wymagania co do książek? A może ta nie spełniła moich oczekiwań? Tego nie wiem. 

W następnym poście recenzja: "Jedna Jedyna"


P.S.: Czy złożyć kanał na YT? I czy gdybym założyła, to czy ktoś oglądałby filmiki? Filmiki oczywiście byłyby z recenzjami ;)


Pozdrawiam i życzę miłego dnia, Daga

3 komentarze:

  1. Oczywiście, że oglądałabym Twoje filmiki :) Nie mogę się doczekać kolejnej recenzji, bo czytam każdą książkę, jaką polecasz i ani razu się nie zawiodłam ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny post

    http://vix-blog12.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

:)